Laatste week..

30 oktober 2016 - Mississauga, Canada

Zo dan, hier het laatste verhaal vanuit Toronto, Canada...

Ik zal beginnen waar ik de vorige keer gestopt was. Zondagavond heeft Hind Marrokaans gekookt en hebben Virginia en Ray (de host-familie) en heerlijke taart gemaakt.

Enorm lekker gegeten en we hebben het met zijn alleen heel gezellig gehad. Het was een soort afscheidsfeestje, aangezien ik vandaag voor het eten al weg moest.

Maandag was het plan om na school naar de dierentuin te gaan, aangezien deze activiteit onderdeel was van de CityPass. Na een lunch en 2 uur reizen kwamen we (Sofi, Adela en ik) aan bij de dierentuin om er vervolgens achter te komen dat we 10 minuten te laat waren. De laatste bezoekers mochten om 15.30 uur naar binnen en wij waren er om 15.40 uur. De enige dieren die we die dag gezien hebben waten de Loonies (grote eenden) op straat!

Ongelooflijk balen in eerste instantie maar tegelijk ook wel weer ontzettend typerend voor ons! We leerden in ieder geval extra op de openingstijden te letten voor de volgende dagen en activiteiten; weer wat geleerd!

Op dinsdag ben ik met Sofi, Pawel en Adela naar Casa Loma gegaan. Dit is een groot kasteel midden in de stad, gebouwd door een rijk iemand uit een leger een lange tijd geleden.

Zag er allemaal prachtig mooi uit met een super mooi uitzicht op de stad. Je kon een telefoon krijgen waarmee je in iedere kamer een nummer kon bellen om informatie over de kamer te krijgen. Best grappig om iedereen met een telefoon aan zijn oor te zien terwijl je door een kasteel loopt.

Uiteindelijk zijn we naar boven gegaan om in de torens te kijken die werkelijk een ontzettend mooi uitzicht op de stad gaven. Natuurlijk mooie foto's genomen en we hebben het met zijn vieren ontzettend leuk gehad!

De volgende dag moest ik na de les de Graduation-test maken op school om mijn eindniveau te halen. Zoals u wellicht van mij gewend bent ging dit natuurlijk niet vlekkeloos. Door een foutje van de school zat ik samen met Pawel in de verkeerde klas, en begon de docent te praten en rond te lopen terwijl wij de test probeerde te maken. Nou kan ik me redelijk afsluiten voor geluid, maar een rumoerige klas was toch iets te veel van het goede. Pawel en ik besloten de test te stoppen en werden bij de receptie door de directrice naar het juiste lokaal gebracht met een verontschuldiging voor de onduidelijkheden.

Vervolgens moest ik opnieuw aan de test beginnen en een paar vragen overnieuw doen. Gelukkig was het dezelfde test! Maar u dacht toch niet dat dat het einde was? Natuurlijk kwam er nog meer pech!

Namelijk: internetstoring!

Juist, ik was dus bijna klaar met de test toen het internet ermee ophield! Er was een technicus aanwezig die het probleem wist te verhelpen, maar ik kon inmiddels voor de derde keer aan mijn test beginnen!

Met veel verontschuldigingen van de docent is het uiteindelijk toch nog gelukt, maar wel op de Giny-manier: niet in één keer!

Na dit gedoe ben ik met Sofia en Adela naar het Royal Ontario Museum gegaan. Nou ben ik normaal gesproken niet echt een type voor musea aangezien ik me altijd ontzettend stoor aan mensen die een uur naar een verfvlek kunnen staren en bedenken wat het zou kunnen betekenen of me ga vervelen. Gelukkig was dit museum enorm groot met veel verschillende onderdelen.

Natuurlijk zou ik mezelf niet zijn als ik niet wat gekkigheid zou uithalen, (zoals te zien in de foto's) en heb het zoals altijd weer ontzettend gezellig gehad met mijn huisgenootje en Brownie.

Op donderdag was het tijd voor wat last-minute shopping, helaas door de regen, om nog wat leuke dingetjes te kopen. Die avond moesten Brownie en ik aan het werk want op vrijdag hadden we een presentatie in de klas.

En deze verliep vlekkeloos! Ik kreeg een score van 97 procent van de docente, dus dat was een hele mooie afsluiter.

Na school een laatste lunch gedaan in de stad om vervolgens door te gaan naar Café Snakes and Lattes. Dit is een Boardgame Café.

Wat dat is? Een spelletjescafe! HEMEL!! Je moet 5 dollar betalen, krijgt een tafel en vervolgens kun je uit allerlei spelletjes kiezen om de hele avond met vrienden te spelen. Echt fantastisch!

Ik was met Brownie en de 2 jongens van school en de docent kwam ook mee doen! Top avond gehad, veel gelachen en natuurlijk heel veel fanatisme!

Op zaterdag dan uiteindelijk de koffer moeten inpakken en afscheid moeten nemen. En dat was absoluut niet makkelijk. De hele dag zagen we er allemaal tegenop en het was net zo moeilijk als we verwacht hadden.

Als je zes weken iedere seconde samen bent, ontwikkel je een heel speciale band en een sterke vriendschap. Natuurlijk was het lastig om afscheid van iedereen te nemen, maat afscheid nemen van Brownie was het moeilijkste.

Maar met de belofte om elkaar weer op te zoeken in de toekomst wordt het allemaal iets dragelijker.

Nu ben ik op het vliegveld, ingecheckt en wel, aan het wachten tot ik aan boord van het vliegtuig mag.

Het is het einde van een prachtig avontuur in het werkelijk fantastische Canada. Ik heb enorm genoten, prachtig mooie dingen gezien en heeeel veel geleerd. En natuurlijk ook mijn Engels verbeterd!

Voor iedereen die heeft gereageerd, meegelezen en meegeleefd: enorm bedankt voor de betrokkenheid! Ik waardeer het enorm en heb genoten van de prachtige en lieve reacties!

Het enige wat ik nog kan zeggen: Tot ziens prachtig Canada, ik zie je in de toekomst mijn tweede thuis Toronto en lieve familie en vrienden... Tot straks/snel!

Giny, over en uit!

1. Mam:
    Hè lieve schat,
    Vanmorgen was ik om 7 uur al wakker, eigenlijk 6 uur want de klok is een uur teruggegaan dus het is wel heel erg vroeg om wakker te liggen, maar goed toen ik mijn telefoon opende om te kijken of alles goed was gegaan op het vliegveld zag ik tot mijn verassing nog een laatste verslag van jou.
    Ondanks het vroege tijdstip gelijk lezen want ik was idd erg benieuwd naar je laatste dagen en afscheid. Nou het ziet er weer oergezellig uit allemaal. En idd de test weer op jouw manier met hindernissen maar dat ben je wel gewend en je komt er altijd weer uit! Ben trots op je score die je gehaald hebt!
    Ik ben blij dat deze reis jouw heeft gebracht wat je gehoopt had: even loskomen van alles, mooie ervaringen en vriendschappen opgedaan en heel veel geleerd. Top dus! Smaakt het naar meer?
    In ieder geval zijn wij blij je straks weer te zien en weer lekker thuis te hebben en al je verhalen te kunnen horen.
    Tot straks! Xxxxxxx
  2. Joey:
    Hoi zus,
    Fijn dat je het zo gezellig hebt gehad. En afscheid is inderdaad zwaar ja. ik wens je een hele goede reis en ik zie je snel.

Xxx Joey
  3. Jeffrey:
    30 oktober 2016
    Het zit erop!! Jammer maar ok lekker dat je weer thuis komt!!❤
  4. Liesbeth:
    31 oktober 2016
    Hoi Giny
    Ik vond het erg leuk om je reisverslag te lezen. Welkom thuis.
    Liefs van ons4 uit twente
  5. Shane:
    1 november 2016
    Hey Giny,

Heb heel erg genoten van al je reisverhalen, het heeft mij vaak emotioneel geraakt, en mij doen lachen, ik herken zoveel van jouw ervaringen, in mijn eigen Azie reizen, en dan denk je inderdaad, moet je van zover komen, om tot een zekere besef te komen over wat en hoe en wie je bent en hoe je in het leven staat. Het is fijn om het zo goed te kunnen verwoorden, dat is iets wat ik niet zo goed kan en er daarom ook zo van heb genoten, want er zijn veel ervaringen die ik heel goed herken en weer terug beleef. Inmiddels zul je wel weer heerlijk thuis zijn bij de mensen die jouw dierbaar zijn, dus geniet nog maar heerlijk na van alles wat je hebt meegemaakt als je al je verhalen en ervaringen nog eens afvuurt op hun ;-)
    Welkom thuis lieverd !!!

Shane