Week 2!

2 oktober 2016 - Toronto, Canada

Hallo hallo!

Zo dan, de tweede week zit er alweer op. De tijd gaat snel als je het naar je zin hebt.

Ik moet zeggen, deze week was wat rustiger dan de 1e week. Ik ben een paar dagen goed verkouden en grieperig geweest, hoogstwaarschijnlijk door de omslag in het weer. Zo liep ik vorig weekend overdag nog in een t-shirt en was het in de nacht aan het vriezen: bizar. Maar vitamine C pillen en wat gezonde fruit shakes maken een hoop goed!

Op school een drukke week gehad. Het was spreek-week en dat hield dit keer in dat we een speech moesten schrijven en voordragen aan de klas. Best lastig allemaal, en veel werk maar het is gelukt. 87.5 van de 100 punten behaald, dus niet slecht

De afgelopen week hier en daar wat leuke dingetjes gedaan. Zo wilden Adela en ik naar de Walmart om eens te zien hoe dat eruit zag en wat spulletjes te halen. Stel u voor: jut en jul in een grote stad, die de tramhalte al niet eens kunnen vinden, gaan samen naar een deel van de stad waar we nog nooit geweest zijn met alleen Google Maps als hulpmiddel. Jup; dat ging dus niet soepel. Door ons constante geouwehoer hebben we tot 3 keer de halte gemist waardoor we steeds opnieuw terug moesten, opnieuw moesten instappen en wachten (in de regen!!) We kamen in een leuk buurtje terecht met een enorm groot park met een honkbal veldje, een basketbal veldje en veel ruimte voor kids om te spelen. Je komt op best leuke plekken als je verdwaald!

Nadat we uiteindelijk de halte gevonden hadden kwamen we in een wat armere buurt terecht. Wel hele vriendelijke mensen die ons naar de winkel konden wijzen. Een tripje die een uurtje had kunnen duren hebben we in 3 uur gedaan... achja weer een ervaring en veel gelach erbij!

Later in de week ben ik met Sofia en Adela naar wat winkels gegaan. In een winkel waar ze vanalles verkopen levert dat natuurlijk altijd hilariteit op. Van gekke mutsen tot een grappige hebbedingetjes, allemaal hartstikke leuk!

Vrijdag na school ben ik met Adela en 2 klasgenootjes (Joeo uit Brazilië en Paola uit Chili) de stad in gegaan. Wat grappige winkeltjes gezien en uiteindelijk naar The Path gegaan. Dit is een soort ondergrondse stad. Heel veel winkeltjes en eettentjes, met aansluitingen op de metro's en het loopt onder een heel groot deel van de stad door. Super leuk om te zien en enorm slim voor de winterperiode aangezien het warm en droog is!
Hierna naar het Eaton Center gegaan: het grootste winkelcentrum in de stad. Pfff niet normaal groot. Denk dat als je er 2 dagen voor uittrekt dat je nog niet alle winkels gehad hebt.
Helaas (of gelukkig) kan ik niet te veel shoppen vanwege het gewicht van de koffer op de terugreis, maar je kan er echt ieder winkeltje vinden: top!

Dan gisteravond. Van zaterdagavond 7 uur tot Zondagochtend 7 uur was er een feest genaamd "Nuit Blanche" en het staat volledig in het teken van kunst.

Door de hele stad waren er mensen die hun kunstwerken toonden of hun werkplekken openden om mensen mee te laten kijken. Samen met Sofia, Adela en Paola hadden we een route uitgestippeld met alle dingen die we wilden zien, en het was ongelooflijk mooi. Bij de City Hall is een enorm groot plein waar 3 hoofdattracties waren. 1 was een enorme bol die de zon moest voorstellen en hoe die verwoest zou worden door de jaren heen. Een ander deel was een watershow. Een installatie spoot continu een gordijn van water omhoog waar vervolgens beelden op geprojecteerd werden. Dit was heel indrukwekkend, ik heb het gefilmd maar kan hier geen video's plaatsen, helaas.
En ander deel was in een museum, the ocean of light. Heel erg rustgevend, pikkedonker met alleen heeel veel kleine lampjes en zee geluiden om je heen.

Zo waren er nog meer interessante dingen om te zien, maar ook op de straten was veel gezelligheid. Van kleine drumbandjes tot dansers, goochelaars, bandjes en lichtshowtjes. Heel veel mensen op straat maar op zijn typisch Canadees: allemaal even vrolijk en beleefd.

We hebben het volgehouden tot een uur of 3, daarna waren we redelijk gesloopt van het lopen en wachten, maar het was wel een unieke ervaring.

Komende week wordt weer een drukke week op school en Vrijdagavond vertrek ik naar New York!

Alles is gereld vanuit EF, en er zullen waarschijnlijk veel mensen van school meegaan. Dat zie ik vanzelf wel, maar tot nu toe weet ik nog van niemand die ik ken dat ze gaan. Spannend dus om te gaan zonder dat ik iemand ken, maar het komt vast goed!
We gaan met de bus en we rijden in de nacht, zodat we vroeg in de stad aankomen. Dan heb ik daar 2 dagen met allerlei activiteiten en maandag rijden we dan weer naar huis. Nou is die maandag ook Canadian Thanksgiving, dus hopelijk ben ik optijd thuis voor de maaltijd!

Ik weet niet of ik voor of na New York weer ga schrijven, maar jullie horen vanzelf weer van me!
Bedankt weer voor alle super lieve en leuke reacties, zo leuk om te lezen allemaal!

OH EN HOE KAN IK DAT BIJNA VERGETEN!!! Van de week de was gedaan bij een Laundry! Geen doorgelopen kleuren, geen scheuren en geen vermiste sokken; dus een enorm succes! (Ja mams, je hebt het me goed geleerd haha!)

Okidoki, talk to you later!

(En oh ja, alles gaat goed mam!)

Lieeeefs✌

1. Jeffrey:
    Hoi lieve schat.
    Wat heerlijk weer wat van je te horen en dat je het zo enorm naar je zin hebt. Ik ben echt een beetje jaloers maar gun je dit van harte. Als je geen baan kan vinden in de pedagogiek kan je nog altijd schrijfster worden. Zelfs ik (die absoluut niet van lezen houd) slurb jouw verhalen op en kan niet wachten op jouw volgende verhaal.
    Een zware week voor de boeg die je kan afsluiten met een mooie trip naar New York. Geniet van een indrukwekkende stad maar blijf op je hoede!

Pa❤❤
  2. Shirly:
    Hey nichie,
    Ik had geen idee hoe ik kon reageren maar ik heb 'm nu door. Nu al ;-)
    Wat heerlijk om te lezen hoe enorm je geniet.
    Inmiddels staat Canada ook op mijn verlanglijstje, want wat een mooie en leuke bezienswaardigheden heb ik al voorbij zien komen en dan heb je nog niet eens alles gezien.
    Heel veel plezier daar, maar dat ongetwijfeld lukken. Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal.

Xxx Shirly
  3. Ellen:
    Hoi
    Wederom weer een leuk verhaal Giny. Echt wel weer iets voor jou om te verdwalen. Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal
    Geniet ervan xxx
  4. Mam:
    2 oktober 2016
    He meis, wat leuk weer van je te horen en wat een prachtige foto's zitten ertussen. Blijf het zeggen, sommige zijn zo mooi net als een poster. Wat heerlijk om te lezen zoals je je vermaakt maar ook goed om te horen dat je het goed doet met je engels.
    Zo te horen heb je ook echt wel je maatje gevonden daar met Adele super leuk!
    Succes weer deze week op school en geniet van je weekendje volgende week. Ook ik ben/wordt jaloers als ik het zo hoor wat je allemaal doet en gaat doen! Maar uiteraard gun ik het je allemaal van harte! Geniet lekker van alles.
    (Wel weer even skypen hoor van de week!)
    Dikke knuffel xxxxxxxxx
  5. Carla Kees & Conti:
    Hoi lief nichtje
    Ik ging even terug in de tijd bij het lezen van jullie kano avontuur.
    Ik heb ook even moeten Lachen bij het lezen dat JIJ het roer in Handen moest nemen; dat het jou werd toebedeeld vind ik niet zo gek hoor!!! Hihihi.
    Wat leuk dat je zoveel leuke dingen mag beleven. En wat een mooie foto's. Ik zei tegen Kees dat het mooie foto's zijn voor fotobehang hihi. En dat ik denk dat je een leuk maatje heb aan die adela. Ziet er allemaal leuk en gezellig uit. Have fun in New York watch out and always be carefull. Love you girl!!
    Xxxx CK&C
  6. Oma Anneke:
    3 oktober 2016
    Hoi lievie het is kwart voor 1 en heb net een spannende film gekeken. Kijk nog even op mijn telefoon en zag je mail dus toch maar gauw even lezen anders slaap ik toch niet. Wat schrijf je het toch leuk, ik zat er echt midden in en beleefde alles mee. Wat een indrukken doe je op hè schat. Gelukkig dat we dat in gedeelten te horen krijgen want als je thuis bent dan wordt het meestal een verkorte versie om te vertellen en nu krijgen we het lekker uitgebreid te horen. Super hoor schat en komend weekend naar de Big Apple, ga ervan genieten want ook dit zal heel indrukwekkend zijn en daar kun je fijn straks met je vader over praten want dat ligt bij hem ook nog vers in zijn geheugen. Veel plezier de komende week, een dikke knuffel van
    Oma Anneke
  7. Marijke:
    Hee Giny,
    Wat onwijs leuk dat je iedere week schrijft hoe de reis vergaat. Vind ik leuk om te lezen! Zo te lezen gaat het je allemaal goed af en vermaak je je prima :)
    Pas je een beetje goed op jezelf?
    Veel plezier en succes met je verdere reis!
    Liefs, marijke exmann
  8. Rick:
    Hey schat,
    Leuk om jouw belevenissen te lezen. Je hebt een mooi uitstapje voor de boeg in NY. Ook ik zeg blijf op je hoede! Zorg dat je weet in welke buurt je wel en niet kunt komen.
    Gr. Rick
  9. Oma Trees:
    4 oktober 2016
    Hey there Giny, how are you? Nou zo te lezen heb je het nog steeds prima naar je zin. Veel zien, beleven en feesten en dan ook nog even tussendoor serieus op school je Engels uitbreiden. Leuk he om zoveel te kunnen ondernemen met leuke mensen om je heen. Geniet er maar van en houd ons op de hoogte met je gezellige verhalen! En dan het komende weekend......New York New York ....Giny is coming! . Heel veel plezier en knuffel van Oma
  10. Monique jagroep:
    4 oktober 2016
    Hoi Giny,

Wat zonde dat je een paar dagen ziekies was, maar wel begrijpelijk met die temperatuurverschillen zeg! In ieder geval heb je daar enorm veel lol met de anderen en wat super dat je tussen alles door toch nog goeie cijfers haalt.
    Heel veel plezier in New York, en geniet ervan.( maar dat doe je zeker)
    Groetjes Paul&Moon