Week 1: update 2!

25 september 2016 - Toronto, Canada

Haaaaaai allemaal!
Update 2 over de rest van mijn eerste week hier. Mijn vorige verhaal eindigde vlak voor het bootfeest.
Ik moet zeggen, het feestje was geslaagd! Heeel gezellig gehad met zoveel mensen die allemaal op zoek zijn naar nieuwe contacten waardoor iedereen open staat voor elkaar en interesse heeft in anderen. Samen met Adela heb ik heel veel lol gehad, super mooi uitzicht gehad op de skyline van de stad en vooral heel veel gedanst (al zijn die latijns-amerikaanse dans-moves bijna onnavolgbaar voor een simpele blanke meid als ik). Kortom: een top avond!

Donderdag en vrijdag waren vooral drukke dagen op school met huiswerk en lessen. De opdracht was een formele brief te schrijven en dat viel soms niet mee. Nou hou ik gelukkig wel van schrijven dus dat maakte het iets makkelijker, maar zoeken naar dure en nette woorden in het Engels om het formeler te maken is soms toch wel lastig.

Dan zaterdag: wat een dag zeg. We (Adela, Hind, Nikki en ik) zijn naar het Algonquin Park gegaan ten Noorden van Toronto. Dit is een beschermd natuurgebied en jeetje wat is het prachtig. Bomen en meren en natuur overal om je heen zonder verstoringen van verkeer, gebouwen of mensen; je staat letterlijk in een zee van groen en rust. Ik heb nog nooit zulke mooie natuur gezien.

Om 7 uur moesten we bij een station zijn in Toronto (dus dat was heeeeel vroeg aangezien we nog een uur moesten reizen naar dit station) (pap, mam, mag ik uw respect?), en toen begon de busreis van 2 uur naar een stadje genaamd: "Huntsville". Heel erg schattig stadje om een meer heen, en daar zijn we gestopt voor ontbijt.

In de bus meteen al leuke mensen leren kennen waar we eigenlijk de hele dag mee zijn opgetrokken. Heel interessant om al die culturen en ervaringen bij elkaar te hebben en die uit te wisselen.
Na het ontbijt zijn we naar een meer gereden in het Park waar we gingen kanoën. Zoals de meeste van jullie zich ongetwijfeld kunnen voorstellen leverde dit natuurlijk heel veel hilariteit op (Hind had nog nooit in een kano gezeten en Adela maakte de laatste keer met haar zus alleen maar rondjes, dus ik werd meteen verantwoordelijk gesteld voor het niet om laten slaan van de boot). Maar we pikten het snel op met zijn 3en en gingen als een speer. Het was super gaaf, in het midden van een groot meer met alleen maar groene bergen om je heen, zo rustgevend.

Na het kanoën doorgereden naar een klein museum van het park waar we rond konden kijken en konden lunchen. Na de lunch terug de bus in om naar de wandelpaden te rijden voor een hike. En weer komen er slechts 2 woorden in me op: absolutely beautiful.
Het was een wandeling van zo'n 5 km met een paar steile stukjes klimmen (met een paar mensen die afvielen omdat het te zwaar was) maar het uitzicht was echt adembenemend. Voor zover je kon zien zag je alleen maar natuur. Ik heb veel foto's gemaakt maar je bent gewoon niet in staat om zo'n uitzicht vast te leggen. Zie de toegevoegde foto's voor mijn pogingen.

Na deze prachtige wandelingen weer terug de bus in naar een klein restaurantje om gegrilde burgers te eten waarna de reis terug naar Toronto vervolgd werd.
Het was een zeer vermoeiende dag maar het was het dubbel en dwars waard. (Zelfs het laatste stukje in onze straat omhoog klimmen was niet zo heel erg meer. Deze steile weg naar ons huis heeft inmiddels de naam "hell hill" gekregen)

Vandaag is iedereen eigenlijk te moe om nog wat te doen, dus het is een rust dagje om morgen weer fris aan de week te beginnen.

Tot zover weer mijn ervaringen! Ik ruik een heerlijke lunch dus ik ga eens even kijken wat Virginia deze keer voor ons gemaakt heeft; mijn vermoeden is geroosterde kip met rijst (altijd rijst, elke dag rijst erbij haha)

Anyways, dag vriendjes en vriendinnetjes tot de volgende keer maar weer! En bedankt voor alle super leuke en lieve reacties, heeeel erg leuk om te lezen!

Mama, alles gaat goed

Laaaaaaaater!

1. Jeffrey:
    25 september 2016
    Lieve schat wat een mooie ervaring is deze reis voor je en wat leuk dat je zoveel interessante en leuke mensen ontmoet. Geniet enorm en blij schrijven want iedereen geniet een klein beetje mee

Xxx Pa❤
  2. Jacqueline:
    25 september 2016
    Lieve Giny wat geweldig om te lezen dat je zoveel lol hebt en mooie dingen nee maakt. Fijn dat je ook leuke mensen ontmoet. Kijk uit naar je volgende verhaal. Liefs jacq
  3. Mam:
    25 september 2016
    Zo Giny wat ziet het er allemaal prachtig uit, ik kan me voorstellen dat je niet weet wat je ziet aan schitterende natuur. Slim ook om dit soort dingen nu te doen zolang het weer nog lekker en mooi is. Leuk wat je allemaal onderneemt! Maar vooral de glimlach op je gezicht spreekt boekdelen....
    Xmamx
  4. Ellen:
    25 september 2016
    Geweldig verhaal weer, en heel mooi dat natuur daar. Zo te zien aan je geniet je er heel erg van. Xxx
  5. Oma Anneke:
    25 september 2016
    Hoi lievie, ik zat al ongeduldig als ik ben, uit te kijken naar je 2e blog. Wat schrijf je toch leuk lieverd. Ik lees het met heel veel plezier en je weet oma heeft heel veel gereisd dus begrijp als geen ander over al die indrukken die je op doet. En geen foto's of films kunnen dat allemaal vastleggen, maar je zal dit je altijd blijven herinneren. En zo is de eerste week alweer voorbij. Blijf lekker genieten dan genieten wij van hele grote afstand met je mee. Tot de volgende keer, een dikke knuffel, oma Anneke
  6. Oma Trees:
    25 september 2016
    Goh Giny wat heb je al ontzettend veel beleefd in deze eerste week. En nu komen er nog 5! Wauw, wat ga je nog allemaal ondernemen en beleven? Zo te zien vermaak je je in ieder geval opperbest. Ga zo door hoor meid en laat ons maar lekker genieten van je verhalen en foto's! Heel veel liefs van Oma Trees Xxx
  7. Belia Meijer:
    25 september 2016
    Wat super gaaf zeg.Heerlijk dat je zo geniet. Wat een geweldige ervaring.Wat leuk dat je jou belevenissen deelt met ons.
    Veel plezier. Liefs Belia
  8. Marian:
    Hi Gin!
    Wat fijn dat je de tijd neemt om ons op de hoogte te houden. En ik weet uit ervaring: dat is voor mama's dubbel fijn!! Haha!
    Alweer een week voorbij. Het gaat zo snel!
    Maar het is zo waardevol wat je daar meemaakt en al die nieuwe mensen die je leert kennen
    Zo te lezen geniet je met volle teugen! Dat doe je goed meis
    Liefs van ons
  9. Monique jagroep:
    26 september 2016
    Wauw, te gek dat je dit allemaal meemaakt. Je geniet veel ondanks de zware studie. Je schrijft erg leuk en gemakkelijk om door te lezen, alsof we er zelf bij zijn. Hoop dat je nog maar heel veel speciale dingen mag meemaken en je doet het top.
    Aan paps en mams: zal een geruststelling zijn dat ze het zo goed doet. Had niet anders verwacht

Geniet er nog maar lekker van. Liefs en knuffels van Moon en Paul ❤️