Hello there!

21 september 2016 - Toronto, Canada

Nou het is zover, tijd voor het eerste verhaal geschreven vanuit Canada!
Waar zal ik beginnen... Gewoon bij het begin denk ik maar:

Na een toch wel wat emotioneel afscheid op Schiphol begon het grote avontuur dan echt. In tegenstelling tot mijn nachtmerrie had ik vrij snel de juiste gate gevonden en voor ik het wist zat ik eigenlijk al in het vliegtuig. Met pure toeval of goed geluk kwam er naast mij een meisje (Nikki) zitten die ook in Toronto Engels ging studeren met EF en ik moet zeggen dat het toch wel heel prettig was om samen de reis te vervolgen. Afgezien van een naar zweet, eten en sterke kruiden stinkende Indische man naast me en wat pijn aan de billen van het zitten was het een prima reis, en voor ik het wist was ik al bij het gastgezin. Ik werd erg warm onthaald met een dikke knuffel van de Filipijnse gastvrouw: Virginia. Ik denk dat de eerste vraag van haar was of ik al had gegeten en ik kon amper antwoorden voor ik al aan tafel zat met een bord lasagne en salade: perfect!

De andere meiden heb ik kort daarna ontmoet. Korte inleiding: Sofia uit Colombia (mia Sofiaaaa), Adel uit Mexico (rolling in the deeeeeheeeep) en Hind uit Marokko. (Ken ik even geen liedje van..) Super aardige meiden en mijn kamergenootje Adel is een hele enthousiaste en vrolijke meid en we hadden gelukkig direct een klik. We zijn die dag nog naar een winkelcentrum gegaan en naar het treinstation om een weekpas te kopen voor het openbaar vervoer. Na het eten besloten we om even de stad in te gaan, en ondanks de vermoeidheid en jetlag was dit ontzettend leuk! We zijn langs een paar mooie gebouwen gelopen, hebben de CN Tower gezien en leerde vooral elkaar wat beter kennen.

Maandag was de eerste schooldag. De school is een leuk en knus gebouwtje met HEEL VEEL studenten (nee echt, niet normaal druk met 180 nieuwe studenten tegelijk). We kregen een korte introductie, een kleine spreektest en daarna een walking tour door de stad. Ook toen weer leuke dingen gezien en nieuwe mensen leren kennen. Na de tour waren we al vrij en heb ik met Adel en Nikki genoten van een heerlijke ijskoffie (ja, u mag jaloers worden) en een salade bij de starbucks. Daarna op eigen houtje nog wat rondgelopen en naar het meer gegaan bij de CN Tower. Het was prachtig weer en we hebben heerlijk op het grasveld genoten van het uitzicht.

Dinsdag begon dan echt de eerste les. Ik moet zeggen: het gaat snel. Soms best lastig om bij te houden aangezien je in een klas komt met mensen die er al een tijdje zijn en soms eerst nog de opdracht moet vertalen voordat je het kunt begrijpen. Maar iedereen is even aardig en vriendelijk en mijn docente is fantastisch en beschikt over een perfecte dosis van gemengde humor en sarcasme: love it.

Vandaag weer les gehad, en nu even thuis op bed relaxen. Vanavond is er een bootfeest waar ik samen met Adel naartoe ga. De boot vaart als het goed is om de Toronto eilanden met een perfect zicht op de Toronto skyline en de zonsondergang, dus ik ben heel erg benieuwd!

De Niagara falls moeten nog even wachten aangezien er een dag in Oktober komt waarop ze in de avond ook vuurwerk afsteken, dus dat lijkt mij het wachten wel waard. New York is mogelijk, misschien in het weekend van 7 oktober. Deze zaterdag is vooralsnog het plan om met de veerboot naar de Toronto eilanden te gaan, een fiets te huren en daar te genieten van het uitzicht en de natuur. Het is nog een mysterie wie er allemaal mee zullen gaan, maar het wordt vast heel gezellig.

Nou dat zijn mijn ervaringen tot nu toe! Het is allemaal ontzettend spannend, nieuw, bijzonder en soms vreemd en onwennig maar het is vooral echt ontzettend leuk. Ik zal proberen zo nog wat foto's te plaatsen voordat ik naar het bootfeest ga, en anders houden jullie die van me te goed.
Bedankt voor jullie leuke en lieve reacties, en tot het volgende verhaal!

(En oh ja mam, alles gaat goed! )

Byeeeee✌
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Oma Anneke:
    Hi Giny,
    Wat leuk om je eerste blog te lezen wat een ervaring voor jou hè schat? Maar het klinkt allemaal erg leuk en je enthausiasme zegt me genoeg: "je hebt het naar je zin!" Geniet er van lievie en ik kijk alweer uit naar je volgende blog. Zo kunnen we je toch een beetje volgen. Wat goed dat je zo leuk ontvangen bent dat geeft je toch een goed gevoel als je zo ver van huis bent. Tot de volgende keer, kus, en veel ❤ oma Anneke
  2. Mam:
    21 september 2016
    Leuk Giny het klinkt allemaal super gezellig!!
    Xx
  3. Oma Trees:
    21 september 2016
    Goh Giny wat schrijf je gezellig! In die paar dagen die je er bent heb je al heel wat ondernomen (hoezo last van n jetlag!!!!!)
    Leuk om te lezen en mooie foto's hoor!
    Ik blijf je graag volgen!
  4. Ellen:
    Hoi Giny
    Leuk om te lezen dat je een goede reis hebt gehad,
    En dat je het naar je zin hebt.
    Ik kijk uit naar het volgend verhaaltje.
    Geniet xxx
  5. Marian:
    21 september 2016
    Wat fijn Gin dat je eerste indrukken zo positief zijn!
    Leuk geschreven en ik kijk uit naar je volgende blog!
    Geniet! X
  6. Jamie:
    Heee nichtje.
    Leuk stukje hoor! Kijk alweer uit naar de volgende. Maak veel foto's, kunnen we naast je verhalen ook nog een beeld krijgen

Liefs ❤️❤️❤️
  7. Sylvana:
    22 september 2016
    hey chickie, wat een heerlijk verhaal en nu al zoveel gedaan voor zon korte tijd!
    fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt...ben wel stiekem een beetje jaloers! een echte student in Canada EN reizen en het gewoon in canada zijn! haha...antoine en ik willen ook zo graag naar canada! geweldig! dus ik volg je om alle mooie plekjes van je te pikken straks hihi. j ekomt terug als een rijker mens giny! geniet ervan

xxx